25 Ağustos 2012 Cumartesi

Yazar Serkan KOKTAY söyleşi ile RAFLARIN ARASINDAN da !!!






Son günlerde kitap bloglarında veya kitap alışveriş sitelerinde sıkça karşıma çıkan , olumlu bir çok yorum yapılmış SALÇALI EKMEK in yazarı Serkan KOKTAY ile tanışma fırsatı yakaladım.. Ve bunu nasıl değerlendirip arkadaşlarım ile paylaşabilirim diye düşünürken, bir çok kitap okumayı seven arkadaşlarımında merak ettiği konulara değinmek üzere beni kırmayıp RAFLARIN ARASINDAN a kısacık ve sıcacık sohbeti ile konuk oldu...




Serkan Bey mesleğinize biraz uzakta olsa yazarlık sizin hayatınızın neresinde ?
Aslında her anında yazarlık benim hayatımda yer etmiştir. Ancak mesleğimin hayatımı maratonlaştırması beni yazmaya cesaretlendirdi.  Bir süre sonra sadece bir şeyler karalamak adına başladığım anılarımı bir çok kıymetli ve fikrilerine güvendiğim dostlarım ile paylaştığımda kesinlikle bunu kitaba çevirmemi istediler. Ve bende bu olumlu desteklerle SALÇALI EKMEK i bir çok kişiyle paylaşmak istedim..

Belki kitabın ilk çıktığı andan itibaren size sürekli gelen soru NEDEN SALÇALI EKMEK ?
Neden; çünkü her insan muhakkak Salçalı Ekmek yemiştir. Ve çocukluğunda ki anılarda Salçalı Ekmek tadındadır. J (Deyip gülüşüyoruz )  Ve bir okuyucumun yorumunu  paylaşmak isterim . Okuyucularımdan salçalı ekmek fotoğrafı gönderip baktıkça kitabımı hatırladığı hatta kitap bittikten sonra oturup o günler adına salçalı ekmek yiyenler bile olduğunu okuyorum yorumlarından..

Çok geniş bir okuyucu kitlesine sahip olan ve benimde en sevdiğim yazarlardan biri olan Ayşe Kulin nin  sevdiğiniz yazar olduğunu okudum.. Neden Ayşe KULİN ?
Çünkü Ayşe Kulin okuyucusunu yormadan, anlatmak istediğini bir çırpıda dolandırmadan kağıda döken yalın bir anlatıma sahip.. Özellikle Ayşe Kulin nin biyografilerini zevkle okuyorum.. 

SALÇALI EKMEK ten söz etmek istiyorum.. Kitap ile ilgili size gelen tepkiler nasıl?
Aslında beklediğim tepkileri alıyorum diyebilirim. Kitabımın taslak aşamasında çok değerleri gazeteci arkadaşlarımın da fikirlerinden  bu sonuçları doğuracağına inanıyordum. Ve gelen tepkiler çok olumlu. Hatta kitabı okuyup ağlayanlar, gülerken ağlayanlar olduğu gibi tepkiler alıyorum.. Bunu yapmak  (ağlatmak) istemezdim J (orda gülüyoruz) Kitaptaki karakterlerin şimdi neler yaptığı gibi sorular geliyor. Bunlarda okuyucularımın hayal gücüne kalmış J) diyorum.

Peki İkinci Kitap gelecek mi?  Yoksa SALÇALI EKMEK in tadına daha varacak mıyız?
Kesinlikle ikinci kitap gelecek.. Şuan konu belli ancak taslak aşamasında yani SALÇALI EKMEK in tadı damağımızda kalacak.. İkinci kitap da  bambaşka konu işlenecek ve okuyucuya ulaşacak..

Yazarlık ile ilgili hedefiniz nedir ?
Çok iddalı değilim. Fakat güzel şeyler yapacağıma inanıyorum. Yazmayı seviyorum. Şuan için sadece keyif aldığım için yazıyorum. Çünkü aynı zamanda farklı sektörde de yer alıyorum. Dolayısıyla vaktimin çoğunu kitap yazmaya ayırabilirsem  para kazanmayı hedefleyebilirim..

Tekrar SALÇALI EKMEK ‘ e dönmek istiyorum..  SALÇALI EKMEK ile aile kavramını çok çarpıcı bir şekilde ele almışsınız.. Özellikle her ailenin kendilerine öz hikayelerinden  söz ederek.. Peki ailenizden ya da yakın akrabalarınızdan nasıl tepkiler aldınız ?
(Gülümsüyor) Aslında tatlı tatlı kızanlarda olmadı değil (şaka tabiî ki )ama herkesten çok olumlu tepkiler alıyorum. Göz yaşlarına boğulanlar o günlere gidip gülerken ağlayanlar da var.

SALÇALI EKMEK ‘ te sizi en çok etkileyen neydi ?
Salçalı ekmekte beni en çok etkileyen yaşanmışlıkların olması. Şimdi düşünüyorum da yaşanan büyük acılar yaşanan küçük sevinçlerin bile değerlerinin sonsuz boyutta olması. O günleri özlüyorum. Geçip gittiklerini bildiğim halde yinede özlüyorum...




Bu sıcak söyleşiden sonra kitabı imzalatıp, günün anısı olarak RAFLARIN ARASI na kaldırıyorum..
Teşekkürler, sevgiler ve başarılar Serkan KOKTAY..








3 yorum:

  1. Eda cım emeğine sağlık;sayende Serkan Bey i yakından tanıma fırsatı bulduk.Bu arada sana teşekkür etmek istiyorum..Kitap okuma alışkanlığı edinmemde meğin büyük..:)Artık kitap sitelerini daha çok ziyaret edip,daha çok kitap okumak istiyorum...Birde şu anda okuduğum kitap:Salçalı Ekmek... :)

    YanıtlaSil
  2. Ayyy canım bu güzel sözler için teşekkür ederim.. Şuan okuduğum kitap Salçalı Ekmek demişsin eminim yarın okuduğun farklı bir kitap olacak.. Çünkü Salçalı Ekmek bugün seni sarıp bırakmıycak :)) ve bir çırpıda bitecek..

    YanıtlaSil
  3. Keyifli bir söyleşi olmuş,başarılar Serkan KOKTAY

    YanıtlaSil