11 Nisan 2012 Çarşamba

ATATÜRK ' ün Kitap Sevgisi

Atatürk’ün hizmetinde bulunan Cemal Granada Atatürk’le Vasıf Çınar arasında geçen konuşmayı anlatırken ondaki okuma alışkanlığını çocuk yaşlarında kazandığını belirtir..
Boş zamanlarında Atatürk’ün elinden tarihle ilgili kitapların düşmediğini hatırlarım.Bir gün yine Atatürk tarihle ilgili kalın bir kitap okuyordu.

Öylesine dalmıştı ki çevresini görecek hali yoktu..Bir sürü yurt meselesi dururken devlet başkanının kendini tarihe vermesi vasıf çınarın canını sıkmış olmalı ki Atatürk’e şöyle dediğini duydum.
Paşam tarihle uğraşıp kafanı yorma.19 Mayıs’ta kitap okuyarak mı samsuna çıktın..
Atatürk vasıf çınarın bu samimi yakınmasına gülümseyerek şöyle karşılık verir;
Ben çocukken fakirdim iki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim,eğer böyle olmasaydım bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım…

(Kaynak;Johannes glasneck/Kemal Atatürk ve çağdaş Türkiye..)

Eda ; ''Atatürk ''nerde yazsa şöyle gözümü kaydırıp okurum bir çırpıda..

1 yorum:

  1. Aynen, ben de öyle Edacım, Atatürk ile ilgili yazdığın postu görünce hemen okumaya yöneldim.
    Devlet başkanının yurt meseleleri dururken tarih kitabı okumasına şaşıran Vasıf Çınar'a da ben şaşırdım açıkçası.
    Öylesine okumasaydı, bigiyle dolmasaydı, Cumhuriyeti nasıl kurar, bir devri kapatıp nasıl yeni bir devri başlatırdı?

    YanıtlaSil